maandag 25 april 2016

De betonplaat is AF AF AF!!!

Weeral een ferme stap vooruit: We hebben terug een betonplaat en dus een "propere" vloer om op te werken. Woehoew!!!

Zaterdagmorgen was D-day voor ons en om 6u15 stonden we met 6 man klaar om 30m³ beton op z'n plaats te harken :p. De dag ervoor hadden ze ons van de betonleverancier verwittigd dat het niet 7u30 maar 6u30 zou zijn. En 6u30 wil bij hen zeggen: 6u30 pompklaar dus echt klaar om te beginnen.

6u15 kwam de betonpomp toe. Op 5minuten stond dat enorme ding op z'n plaats en dan kwam het spectaculairste namelijk het openvouwen. De vaders stonden net als kleine jongens naar dat groot stuk speelgoed te kijken. Ik was vooral heel erg blij dat we de beton via dat ding naar binnen konden pompen en dat we het niet via kruiwagens moesten doen :p


6u30 exact zijn we begonnen met de eerste mixer en tegen 8u30 zat de 4e en laatste mixer er in. Een korte maar intense dag en met een mooi eindresultaat.

De voorbije week was een te drukke week (4 avonden van de 5 en 1 volle dag van 13u gaan werken) maar de bekisting is klaargeraakt tegen zaterdag.
Nog even een sfeerbeeldje van VOOR de beton erin lag, byebye wapeningsnetten!
Onze betonpomp, 36m lang en een superhandige machine! Ik raad het iedereen aan om dat erbij te huren.
De laatste foto van die pomp, ik was er echt zot van :p.
De betonmixer kon op de straat blijven staan. Enkel de laatste mixer hebben we rechtstreeks erin gegoten.
2 man harken, 1 man met de laser (haha, ik had de makkelijkste job :p), 1 man trilnaald en 1 man vlaktrillen. Mmm, ik kom op 5 man, wat heeft die laatste dan heel tijd gedaan? Ohja, aperitieven zeker? :p
Spuit anders een beetje beton in onze garage :p
Deze foto mocht niet ontbreken. Terwijl de jonge gasten stonden te kijken waren de "oude" aant werken :-)
De eenzame en noeste werker...
Het eindresultaat! Ziet dat eens blinken zeg.
Het totaalplaatje van langs achter gezien.

's Avonds hebben we dan nog mijn verjaardag en die van mijn schoonvader gevierd met lekkere pizza's en zelfgemaakte crème brulée op Inekes wijze, superlekker!

Deze morgen kon ik het niet laten om nog even langs onze werf te passeren. De betonplaat is intussen al een beetje uitgehard en het ziet er nog altijd uit zoals we het zouden willen.

Nog eens een foto uit dezelfde hoek. Minder mooi weer maar wel een harde betonplaat in de plaats :p
Vooraan komt hier de speelkamer van Janne en Tuur en achteraan komt een kleine doucheruimte.
Die namen had ik enkele uren na het storten erin geschreven en ze zijn precies blijven staan! Janne zal weer blij zijn om haar naam te zien staan :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten