vrijdag 29 april 2016

Glad als een babyvelletje :p

Even een kort berichtje tussendoor omdat ik zo blij ben met het resultaat van ons harde werk. Begin deze week hebben we onze betonnen wandjes ontkist en ik moet echt degene bedanken die getrild heeft! De wandjes zijn perfect vlak en ideaal om er EPDM op te kleven of roofing op te branden.

De betonnen wandjes van onze nieuwe zitruimte. Let niet op de rommel erop, Ik had geen tijd om op te ruimen en was veel te blij met het mooie resultaat!
Zo zie je mooi de overgang tussen eetkamer en zitruimte. Nog even nameten maar normaalgezien moet dit 36cm zijn.
Even een foto van het hondenweer dat toen begon. Het heeft zeker een halfuur aan 1 stuk gehageld bij ons waardoor ik niet anders kon dan binnen gaan schuilen. Midden april en vriestemperaturen, de natuur is echt haar kluts kwijt. :p

We hadden maandag ook nog bezoek op de werf van een moedereend met haar 6 kleintjes. Door de hagelstorm was er eentje in onze put van de verzonken living beland. Ik heb nu maar een schans (= gewoon een houten plank :p) gemaakt zodat ze er gewoon uit kunnen. Zolang ze hun gevoeg niet doen op onze betonplaat kan het mij niet schelen dat ze er zijn :p
Hier zie je ze nog wegvluchten. Even later waren ze allemaal een andere kant opgelopen door de hagelstorm.
In de achterste hoek aan de rechterkant kan je nog een klein eendje zien. Nadat ik het gered had uit onze betonnen put voor de zitruimte zat het opnieuw vast in onze nieuwe slaapkamer. Gelukkig heeft het met een beetje aanmoediging van mezelf de moedereend teruggevonden. Ik kan weer met een gerust hart slapen :p.
Vanaf zaterdag beginnen we met de stalen kolommen en ligger voor het schuifraam achteraan, ytong blokken metselen als aanzet voor het houtskelet en dorpels leggen aan onze ramen.

Onze aannemers ventilatie en vloerverwarming liggen sinds gisteren ook vast. Nu rest enkel nog degene voor het pleisterwerk. Gegadigden kunnen zich nog steeds melden om een mooi prijsje te maken voor ons :p

Geen opmerkingen:

Een reactie posten