maandag 18 januari 2016

Beginnen maar waaraan?

Voor alle mensen die ons niet kennen, zal ik eventjes kort (dat probeer ik toch) schetsen wat we juist gekocht hebben, kwestie dat iedereen zich beetje kan oriënteren en ons leren kennen!

Ons huis hebben we gevonden via mijn schoonmoeder. Een degelijk huis uit de jaren '60. We waren niet meteen verkocht toen we het zagen maar de buurt waarin het ligt, is fantastisch. Ieder jaar worden hier buurtfeesten, lenteaperitief, nieuwjaarsdrink,... georganiseerd dus deze buurt leeft echt wel! 

Het huis lag op 1250m² grond, beetje groter dan we vooraf hadden willen hebben maar het was landbouwgrond en dus viel de prijs voor die grond wel mee. Gelijkvloers en 1e verdieping, 3 slaapkamers, vrij kleine leefruimte, onlogische keuken en berging-badkamer ineen. Nu ik het nalees, vraagt iedereen zich af waarom je in godsnaam zo'n woning koopt. Nuja, hersenkronkels zijn soms niet echt logisch zeker...

Feit is wel dat het huis heel stevig gebouwd is en dat er uitbreidingsmogelijkheden zijn, zowel aan de achterkant als aan de zijkanten. Leuk detail is ook dat er nu al grote raampartijen inzitten en dat we dus minder werk zullen hebben later met het plaatsen van stalen liggers.

Huis verbouwing voor jaren 60
Ons oude huisje

In een volgende post toon ik wat we er willen van maken.

Geef gerust je commentaar. Ik antwoord misschien niet direct maar probeer er wel nu en dan tijd voor vrij te maken.

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten