maandag 1 februari 2016

Eerste dag achter de rug

Het was een vermoeiend eerste dagje. Vanmorgen nog wat onwennig opgestaan in onze nieuwe woonst en de kindjes klaargemaakt op het gehaaste tempo zoals we het gewoon zijn.

Eerste "werk" voor vandaag was ons Tuurtje gaan afzetten bij de onthaalmoeder. Ik dacht een rare blik te zien toen ik met mijn "vuile" werkkleren binnenkwam maar ze heeft er verder niets van gezegd.

Daarna konden we echt beginnen. De keuken moest er eerst uit maar dat ging veel te traag naar mijn goesting. Tussendoor afspraak met een aannemer, daarna de zuignappen voor het glas gaan terugbrengen bij Boels en Huurland (jaja, ik heb er bij alletwee gehuurd omdat die bij Boels beter waren maar ook heel wat duurder en dus die bij Huurland beter betaalbaar waren maar minder goed; een combinatie tussen de 2 leek mij het beste en de 2 bedrijven liggen ook maar 400m uit elkaar...).

Kortom de voormiddag is voorbij gevlogen en je zag bijna niet dat we iets gedaan hadden. We, dat is ik en Klaas, mijn broer, die net voor de start van zijn reisje nog even kwam ontspannen met een afbraakwerkje :p.
Oude keuken uitbreken

 Uitbraak keuken halfweg
De afbraak van de keuken op de middag. Nu vanavond is alles al weg.

Deze namiddag opnieuw met goeie moed begonnen maar nu jammergenoeg helemaal alleen. Mensen die mij kennen weten als ik ergens mijn gedachten op zet, ik dat ook moeilijk kan loslaten. Zo heb ik de keukenkasten in mijn eentje naar boven gedragen omdat ik persé die keuken weg wilde vandaag. Ik was zo kwaad op die kasten dat ik om 15u al klaar was ermee.

De rest van de namiddag heb ik nog de binnenkasten van de porte-fenêtre uitgebroken, de enorm lelijke houten gevelbekleding kapot geslaan, de omheining verwijderd en de afdekplaatjes van alle schakelaars en stopcontacten gedemonteerd en opgeborgen.

Oude houten gevelbekleding
De lelijke houten gevelbekleding VOOR

Afval houten gevelbekleding
De lelijke houten gevelbekleding - NA
Binnenkasten raam uitbreken
De binnenkasten van het raam zijn afgebroken.
We hebben al iets meer kunnen doen dan verwacht. Hopelijk lukt het morgen opnieuw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten