donderdag 11 februari 2016

Weer een weekje verder en weer een nieuwe container gevuld

Nagenoeg een weekje dan... Deze week was de eerste week dat ik alleen moest verbouwen maar gelukkig kon ik beroep doen op de werfradio van mijn vader. Het blijft een wonder dat dat ding nog zo goed werkt, kijk maar hieronder.

"Moderne" werfradio

De laatste dagen hadden we niet veel geluk met het weer dus werd ik gedwongen om vooral binnen verder te werken.
In onze garage zit nog een smeerput in de grond en jammergenoeg voor mij was deze in beton gegoten tot op het niveau van de tegels in de garage (=veel te hoog dus). Als we dit zo gingen laten, zaten we dus met een enorme koudebrug. Gevolg is dat ik ruim een dag bezig ben geweest met dat ding 35cm te verlagen. Mijn boorhamer kreeg zo warm dat ik er mijn hand bijna aan verbrandde en mijn vingers trilden 's avonds nog na.

Resultaat was wel dat de putrand verlaagd was en dat de put gevuld was met al de resten van de putrand. 2 vliegen in 1 klap dus, zo moeten ze minder materiaal aanvoeren om de put mee te vullen.

Smeerput VOOR
Smeerput NA, oef...

De dagen erna heb ik vooral nog verder vloeren uitgebroken, de eerste trede van de trap afgebroken (dat was nog zo'n "schone" marmeren trede), de achterdeur en raam van de berging uitgebroken, folie gehangen tegen de buitenmuur, de verwarming weer opgestart in de slaapkamers boven,...

De berging is nu meer een zandbak.

Idem voor de vroegere keuken. Dit wordt trouwens speelkamer en badkamer. Het raam achteraan is uitgebroken en de muur eronder moet nog verdwijnen en wordt doorgang naar de eetkamer.


Onze vroegere living doet even dienst als stortplaats. Ondertussen zijn we al eens naar het containerpark geweest en zijn we dus naast €15 ook heel wat afvalbergen kwijt.

De berging van buitengezien VOOR het uitbreken van de deur en het raam.

De berging TIJDENS de uitbraak.

De berging NA de uitbraak. Check ook het zonnetje dat er even 5 minuutjes doorkomt. De rest van de dag heeft het wel volle bak geregend.

De tegeltjes in de berging worden afgebroken. Gelukkig hebben ze overal zavelmortel gebruikt en komt dit dus vrij vlot van de muren.


Resultaat tegen woensdagavond.

De vloer in de gang en de eerste marmeren trede van de trap zijn uitgebroken. Handig is nu dat je vanuit de gang aan de drank in de kelder kan. Naast bier hadden we ook frisdrank zu maar die was al op. We zoeken dus enkele bierdrinkers om ons een dagje te helpen (niet alleen drinken dan é).

De tegels rond het huis moeten ook verwijderd worden voor de grondwerken. 6cm dik zijn ze en er hangen meestal 4-5cm resten van assebeton aan vast. 1 zo'n tegel weegt gemakkelijk 30-35kg dus veel meer dan eentje moet je toch niet proberen te tillen... (toch zeker ik niet)

De achtergevel zoals die er nu uitziet.

De container zoals die er nu uitziet. Eigenlijk is dit dus de vroegere achtergevel... :p

Bij het uitbreken van de oversteek hebben we gezien dat er 1 hoek helemaal rot is. Gelukkig dus dat we die oversteken niet meer zullen houden. Het dak zal ingekort worden en gelijk afgewerkt worden met de buitenmuur.

Om de ecologische gedachte hoog te houden: We proberen enkele gevelstenen een nieuw leven te geven... Financieel is het natuurlijk ook wel leuk dat we geen nieuwe stenen moeten gaan kopen dan é :p

Mijn vader is deze week ook weer 2 keer 's avonds komen helpen om naar het containerpark te rijden. Hij wil het niet echt toegeven maar volgens mij doet hij zo'n verbouwing graag :p. Ik zal wat werk overlaten voor hem ;-).

Voila, dit is een beetje in een notendop wat er allemaal gebeurd is de laatste dagen. Naar mijn gevoel zitten we goed op schema (allé, we hebben wel niet 100% een planning maar we houden een goed gevoel over aan de voorbije 2 weken). De afbraak loopt stilaan op zijn einde wat eigenlijk vooral wil zeggen dat we binnen een dikke week weer mogen beginnen opbouwen, joehoe.

Morgen proberen we verder te doen met het afbreken van de gevelsteen en de vloeren. (ze verwachten goed weer dus zal het eerst gevelsteen worden). Daarna ga ik een keer het restant van de betonnen kolom achteraan aanvallen. Hopelijk gaat het afbreken vlotter als we eerst sleuven erin slijpen met de slijpschijf.

Mensen die ons graag eens live willen bezig zien, kom gerust eens langs. Zoals je gezien hebt op de foto hebben we bier dus ik kan jullie zelfs een drankje aanbieden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten